۱۳۹۰ خرداد ۲, دوشنبه

کمپین " ما همه جا هستیم " اقدامی درست و تجربه ای برای ادامه مبارزات سیاسی و اجتماعی

در 17 مه سال ۱۹۹۲ میلادی ، سازمان بهداشت جهانی، همجنسگرایی را از فهرست بیماریها حذف کرد.در چند سال اخیر، فعالان مدافع حقوق همجنسگرایان تلاش کرده اند تا روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه را به روزی برای مبارزه با همجنسگرا هراسی یا هوموفوبیا (Homophobia) تبدیل کنند که در این راستا تعدادی از فعالین آن , اقدام به ایجاد یک صفحه فیس بوکی نموده اند.
علاوه بر آن تا الان خلاقانه 35 ویدئو درست کرده اند و به این موضوع پرداخته اند که این خود قدمی برای تابو شکنی و به رسمیت شناختن حق انسانی آنان است. 
دیدن این ویدئو ها اطلاعات و حقایقی را از جامعه منعکس می کند که خودم همه این 35 ویدئو را نگاه کردم. پیشنهادی که می توان کرد آن است که از حقوق و خواست های انسانی آنان حمایت کنیم و به صفحه فیس بوکی آنان بپیوندیم و با نوشتن مقالات متعدد هر چه بیشتر تلاش کنیم که صدای آنان به جامعه برسد.
این ابتکار تهیه ویدئوهای متعدد و اعلام وجود گرایشات گوناگون جنسی در جامعه می تواند در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد که از جمله می توان به زبان های مختلف ویدئو تهیه کنیم و اعلام کنیم که ما جمهوری اسلامی را نمی خواهیم که این امر باعث خواهد شد افکار عمومی جهانی هر چه بیشتر از مبارزات مردم ایران حمایت کند و بر روحیه مردم در داخل کشور تاثیر خوبی بگذارد.

We Are Everywhere 

در صفحه فیس بوکی کمپین نوشته شده است : 

ما همه جا هستیم --- اگر خودتان را همجنسگرا، دوجنسگرا، ترنسجندر، ترنسشکوال، اینترسکشوال، کوئیر، یا عضوی از جامعه ی رنگین کمانی ها می دانید چند دقیقه ی کوتاه از خودتان و آرزوهایتان و تجربه های زیست شده تان و مشکلاتتان بگویید و فیلم بگیرید و اگر خطری برایتان ندارد روی این صفحه بگذارید تا در روز بیست و هفت اردیبهشت، روز جهانی مبارزه با همجنسگراهراسی، رنگین کمان مان بلندتر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر