۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

دختر فعال مصری با انتشار عکس لخت خود در اینترنت جنجال به راه انداخت



یک دختر 20 ساله مصری که می گوید عضو جنبش 6 آبریل است با انتشار عکس کاملا برهنه خود روی وبلاگ ، فیسبوک و تویتر شخصی اش جنجال به راه انداخت .

علیا ماجده المهدی که امروز چهارشنبه بیست ساله شد اقدام خود را "جنبش آزادیخواهی اونلاین" نامیده است و دختران عرب دیگری نیز اعلام داشتند برای همبستگی با علیا عکس های برهنه خود را رسانه ای خواهند کرد .

عکس علیا همچنان بر روی صفحات شخصی وی در شبکه های اجتماعی و نیز یوتیوب قرار دارد . هنگامی که وی روز یکشنبه گذشته به عنوان نخستین دختر عرب دست به چنین اقدامی زد و دیوارهای حیا در جوامع عرب را شکست ، هزاران نفر از کاربران خشمگین، کنجکاو و هوادار علیا نسبت به این جنجال واکنش نشان دادند.

العربیه.نت نیز با فرستادن پیامی بر روی صفحه علیا در فیسبوک از وی خواست توضیحاتی درباره عکس یادشده بدهد اما وی تاکنون پاسخی به درخواست العربیه.نت نداده است.

علیا در وبلاگ شخصی خود که آن را "مذكرات ثائرة" ( یادداشت های یک زن انقلابی) نامیده است در زیر عکس بزرگ خود نوشته است ، "نخست درباره زنانی که در آغاز دهه 70 میلادی در دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتاب های هنری را پنهان کرده ، مجسمه های برهنه را بشکنید ، سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن های خود را که بادید تحقیر آمیز به آنها نگاه می کنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من ، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید ".

علیا در زیر عکس خود عکس برهنه یک مرد جوان مصری را گیتار به دست منتشر کرده است . در این صفحه همچنین تابلویی از کار فادی موریس که دختر لختی را نقاشی کرده است و نیز عکس های زنان لخت دیگر نیز منتشر شده است. علیا سه عکس مختلف از خود منتشر کرده است ؛ یکی با نوار چسب بر روی لب های خود ، و دیگری با نوار چسب بر روی چشمان خود ، اما بار سوم به جای پوشاندن گوش های خود با نوار چسب جای دیگری از بدنش را پوشانده است .

در هر ثانیه سه نفر به بینندگان این وبلاگ افزوده می شود و بیشترین آنها که از کشورهای مختلف عربی هستند با وی اعلام مخالفت کرده اند ، اما جالب این که تعداد زنانی که با وی اعلام هبستگی کرده اند بیشتر است. برخی از آنها نیز اعلام داشته اند در شرایط مناسبی عکس های لخت خود را منتشر خواهند کرد .

ادامه مطلب در  العربیه.نت


آدرس  تویتر
عالیه   :
http://twitter.com/#!/aliaaelmahdy

 آدرس فیس بوک عالیه   :
http://facebook.com/aliaaelmahdy

آدرس وبلاگ عالیه :

  http://arebelsdiary.blogspot.com
 به گزارش هفت تیر 7tir.info به نقل از nydailynews :  بلاگر مصری، مسلمانان متعصب کشورش را با نمایش عکسهای کاملا لخت خودش در وبلاگش به مبارزه طلبید .  عالیه مقدا المهدی دختر مسلمان مصری در اعتراض به قوانین اسلامی  و محدودیت های زنان کشور مصر ،  عکس های کاملا عریان خود را در وبلاگش قرار داد . او نوشت که این بدن خودش است و اختیارش را دارد و از این آزادی لذت می برد . او در وبلاگش گفته که نمیخواهد اسلام گرایان آزادی زنان مصری را محدود کنند . او همچنین گفته علاقه به انتشار عکس های عریان ندارد و این کار را تنها در اعتراض به اسلام گرایان تندرو مصری انجام می دهد . تیتر این مطلب در وبلاگ او هنر عریانی است او دانشجوی هنر رسانه است دانشجویان این رشته در مصر حق طراحی مدل های عریان را ندارند  .  وبلاگ او با این کار در یک روز چند صد هزار بیننده پیدا کرده است و کارش در سایتهای خبری جهان و بخصوص سایتهای حقوق زنان بازتاب گسترده ای یافته است .

۴ نظر:

  1. من عکس های لختشو تو فیس بوکش پیدا نکردم ولی به نظرم با توجه به مطالب سایت و فیس بوکش بیشنر به جنده شبیه تا آزادی خواه

    پاسخحذف
  2. من نمی تونم بفهمم این دیگه چه مدل اعتراضیه؟ مگه مردها لختن می گردن؟ یا لخت بودن چه نشانی از آزادی رو می رسونه؟ یکی برای من توضیح بده

    پاسخحذف
  3. شما که نوشتید :"من عکس های لختشو تو فیس بوکش پیدا نکردم ولی به نظرم با توجه به مطالب سایت و فیس بوکش بیشنر به جنده شبیه تا آزادی خواه"
    با چنین تفکری که شما دارید خودتان قطعا هر چی هستید ولی آزادیخواه نیستید و تفکری بشدت ارتجاعی و عقب افتاده دارید.چیزی به نام جنده فقط ساخته ذهن تفکر مردسالارانه و مذهبی است . همانطور که نمی توان گفت فاطمه زهرا جنده بوده است در مورد عالیه نیز صدق نمی کند.انسان لخت بدنیا می یاد و لخت از دنیا میره/لخت شدن اعتراضی یک شیوه است برای اعتراض و اگر شما اعتقاد نداری خوب خودت لخت نشو

    پاسخحذف
  4. شما که نوشتید :"من نمی تونم بفهمم این دیگه چه مدل اعتراضیه؟ مگه مردها لختن می گردن؟ یا لخت بودن چه نشانی از آزادی رو می رسونه؟ یکی برای من توضیح بده"
    توضیح دادن برای شما مغز های منجمد شده فایده ندارد.
    کار شماها از توجیح شدن گذشته است.
    میخ آهنی هرگز نرود بر سنگ فرو

    پاسخحذف