۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

شرکت در تظاهرات ضد فاشیسم در کلن روز شنبه با شعار نه به فاشیسم نژادی و مذهبی

با توجه به اینکه روز شنبه  07.05.2011 فاشیستهای  "پروکلن " همچنان با شعار مخالفت با ساخت مسجد بزرگ کلن به خیابان می آیند و در دو طرف دعوا دو نیروی ارتجاعی هستند بنابراین می بایست با شعار نه به مذهب و نه به فاشیسم به خیابان برویم.

ساخت مسجد بزرگ آلمان در شهر کلن همچنان دارای اهمیت و مسئله ای مورد مناقشه است.( در گذشته  نیزشاهد تظاهرات حزب فاشیستی"پرو کلن" در مخالفت با مسجد سازی بودیم از جمله در  تاریخ  09/05/2009 که فاشیستها حدود 200 نفر بودند و نیروهای مخالف فاشیستها چند هزار نفر، که چند صد اسلامیست با ریش و پشم و چادر و روسری و با تی شرت های سفید که خود را آلمانیهای مسلمان خطاب می کردند در بین تظاهرکنندگان بودند و هزاران تی شرت سفید و سی دی مجانی را بین تظاهر کنندگان پخش می کردند.) مسجد بزرگ که با ظرفیت پذیرش 4 هزار نماز‌گزار با گنبدی 37 متری ، دو مناره 55 متری و دیوارهای شیشه ای ساخته می شود.ساخت این مسجد بین 15 تا 20 میلیارد یورو هزینه در برخواهد داشت که از سوی مسلمانان و کشورهای اسلامی تأمین و قرار بود تاسال 2010 تکمیل شود که هنوز ساخت آن به پایان نرسیده است.  طبق آماردر سایت رادیو آلمان در سال 2007 از مجموع 1199 مسجد در آلمان تعداد 27 مسجد در شهر کلن قرار داشته است. طیق آماری که در خبرگزاری مهر به تاریخ ۱۳۸۷/۰۷/۰۶آمده است 206 مسجد بزرگ و 2600 مسجد کوچک برای پاسخ به نیازهای دینی مسلمانان آلمان در این کشور فعالیت می‌کنند. با توجه به سیاست افزایش و ساخت دائمی مساجد در آلمان احتمالا تا امروز چیزی  حدود 3000 مسجد بزرگ و کوچک در آلمان وجود دارد.

شورای شهر کلن به رغم مخالفت شدید از سوی گروه‌های راست‌گرا در 2 سال پیش با ساخت بزرگترین مسجد آلمان موافقت کرد. شورای شهر کلن اجازه ساخت این مسجد را در منطقه "ارن فلد" کلن را در 2 سال پیش صادر کرد. احزاب چپ  (البته حماقت و عدم درک شرایط و عدم احساس و شناخت خطر و عدم آگاهی از نقش ویرانگر مذهب توسط احزاب چپ را می رساند.آنان مانند ما با خون و پوست خود فاشیسم مذهبی را لمس نکرده اند.آنان حمایت احمدی نژاد و دعوت از 67 فاشیست از 30 كشوررا فراموش کرده اند)، احزاب میانه رو و شهردار کلن با ساخت این مسجد موافق بوده درحالی که احزاب دموکرات مسیحی و گروه راست گرای "پرو کلن" علیه ساخت این مسجد رأی داده اند.

آنچه که مسلم است بین مذهب و فاشیسم رابطه تنگاتنگی می تواند بوجود بیاید و نمونه آن رابطه احمدی نژاد با احزاب فاشیستی یا رابطه فاشیستهای ترکیه (گرگ های خاکستری) با اسلام است و مساجد نیز در آلمان محل تجمع گرگهای خاکستری می باشد.
از طرفی ایرانی ها،افغانها،الجزایزی ها و... با خطر رشد و گسترش تفکر اسلامی آشنا هستند.همه ما می دانیم که اگر مواظب نباشیم خطر مذهب کمتر از فاشیسم نیست و دوران وحشتناک انگیزاسیون ، طالبان و جمهوری اسلامی مثل روز روشن مقابل چشمان ما است.کار مذهب سلب آسایش از انسان است. تا چند سال دیگر علاوه برناقوس کلیسا باید شاهد اذان مساجد نیز باشیم و شاید هم بعد از آن دسته های عزاداری مسلمانان به راه خواهد افتاد.
همه جا از حق مسلمانان و حق مسیحی ها صحبت می شود اما کسی از حقوق شهروندی غیر مسلمانان و غیر مسیحیان صحبت نمی کند، انگار که دیگران آدم نیستند و حق شهروندی ندارند.
آیا دیگران شهروند آلمان محسوب نمی شوند؟ حق آنان کجاست؟ اگر داشتن کلیسا و شنیدن ناقوس حق مسیحیان است ، اگر ساختن مسجد با ندای الله اکبر و اذان حق مسلمانان است ، پس شهروندانی که می خواهند نه صدای ناقوس را بشنوند ونه صدای اذان را ، حق آنان چه می شود؟ اسقف اعظم رابرت زولیچ از شهر فرایبرگ آلمان به عنوان رئیس اسقفهای آلمان از ساخت مساجد برای مسلمانان حمایت کرده و آن را آزادی دینی می داند( طبیعی است که مرتجعین از همدیگر دفاع کنند)
پس آزادی غیر دینی چه می شود؟
آیا حق ما نیست که اعلام داریم نه فاشیسم را می خواهیم و نه مراکز مذهبی را، ما فقط آرامش و آسایش خود را می خواهیم و وجود مساجد و کلیسا برای ما ایجاد آرامش نمی کند و از وجود آنها لذت نمی بریم. ما نه مزاحم آرامش و آسایش کسی می شویم ونه خواهان سلب آسایش خود توسط فاشیستها و مذهبیون هستیم.
ما خواهان حق برابر انسانی و شهروندی خود هستیم.
طبیعتاً از آن جائی که با جمهوری اسلامی منافع مشترک نداریم و منافع ما متضاد است، وقتی که سیاست جمهوری اسلامی در رشد و گسترش مساجد در اروپا است، سیاست ما نقطه مقابل آن خواهد بود.

زمان و مکان تظاهرات :

Zeitraum:

07.05.2011, 10:00 Uhr

Adresse:

Bahnhofvorplatz Hbf
Bahnhofstr.
Köln

نه به فاشیست
نه به مذهب
حقوق شهروندی برابر

نظام جلالی 05.05.2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر