۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

فایده وبلاگ نویسی برای وبلاگ نویسان چیست ?

چند روز پیش عزیزی از من پرسید فایده وبلاگ نویسی چی هست برات ? نان داره ? آب داره ? پول توش هست ? آخه چه فایده ای دارد?

امروز که به خاطر گردن درد مدت بیشتری  زیر دوش  حمام بودم داشتم مرتب به این سئوال فکر می کردم البته بهش به شوخی گفتم  بعد از چند سال دیگر دید چشممان کم می شود, عصب های دستمان از کار می افتد و دیگر دست و چشممان ناقص می شود و هیچ سود دیگری هم برایمان نخواهد داشت.

تا اینکه امروز نگاهی انداختم به مطالب وبلاگ خودم  و وبلاگهای دیگر تا اینکه اینگونه چمع بندی کردم :

1- وبلاگ نویسانی که خبر رسانی می کنند و نقش به سزائی در خبر رسانی مستقل داشته اند و در بسیاری از موارد اخبار مهم و دسته اولی را به ایران و جهان رسانده اند.

2- بخشی از وبلاگ نویسان به تحلیلگران خوب سیاسی یا ورزشی یا اقتصادی و.... تبدیل شده اند.

3- بخشی از وبلاگ نویسان به اندازه یک روزنامه نگار حرفه ای فعال بوده اند و هستند.

4- در بسیاری از وبلاگها می توان مطالب جالب , زیبا و سرگرم کننده ای پیدا کرد.

5- بسیاری از وبلاگ نویسان توانسته اند در مبارزه با استبداد و عبور از سانسور اطلاعات و اخبار نقش بسیار خوبی را بازی کنند.

6- وبلاگ نویسان توانسته اند انحصار خبر رسانی را از دست رسانه های بین المللی و روزنامه ها و نشریات احزاب و دولتها خارج کنند.

7- امروزه سایتهای اینترنتی و روزنامه های اینترنتی کمتر می توانند سانسور کنند چراکه هر گاه دست به سانسور می زنند به هر حال مطالب و نوشته های سانسور شده در وبلاگها منتشر می شوند.

8- در برخی از وبلاگها مطالبی را می توان یافت که در هیج کجای دیگر تا کنون منشر نشده است.

9- به دلیل مستقل بودن و آزاد بودن نویسندگان وبلاگ نویس ما کمتر شاهد خود سانسوری هستیم.

10- به دلیل مستقل بودن و آزاد بودن نویسندگان وبلاگ نویس اعتماد بیشتری نسبت به آنان وجود دارد و مطالبی را در وبلاگها می توان یافت که نویسندگان آن فقط مطلب را برای نشر به وبلاگ دلخواه خود می فرستند و همین امر باعث شده است که برای یافتن مطالب خوب و متفاوت می بایست به سایتها و وبلاگهای زیادی مراجعه کرد

11- پدیده وبلاگ نویسی انحصارنوشتن را از دست تعدادی نویسنده حرفه ای خارج کرده است .

12- وبلاگ نویسی باعث شده است که افراد زیادی بتوانند نبوغ گوناگون خود را شکوفا کنند و هنر های خود در زمینه های مختلف هنری را به راحتی در اختیار دیگران بگذارند و ما شاهد وبلاگهای خوبی در عرصه های گوناگون هنری هستیم.

13 - عمده مطالبی که در سایتها منتشر می شود از افرادی است که دارای نام هستند ولی وبلاگ نویسان نوشته ها ی عامه مردم را منعکس می کنند و در پی نام های کذائی افراد نیستند.

14- یکی از ارزشهای وبلاگ نویسی آن است که می توان با نوشتن چند خط  , انسانی را شاد کرد یا خود را در غم کسی که عزیزی را از دست داده است شریک کنیم یا غم و شادی خود را با دیگران تقسیم کنیم.

15 - وبلاگ نویسان توانسته اند از دیگر وبلاگ نویسان بسیار یاد بگیرند یا در شرایط سخت با یکدیگر ابراز همدردی کنند و همینطور دوستان زیادی پیدا کنند.

16- وبلاگ نویسان توانسته اند در مبارزات مردم با دولتها تقش مثبتی را ایفا کنند

17- وبلاگ نویسان توانسته اند دوستانی از دیگر کشورها که وبلاگ نویس هستند پیدا کنند. دوستانی که من یکی برایشان ارزش بسیاری قائل هستم حتی با اینکه با بسیاری از آنها اختلاف سیاسی و نظری دارم

18 - وبلاگ نویسان در آموزش سازماندهی و مبارزه نقش خوبی ایفا کرده اند.

19- وبلاگ نویسان در سازماندهی کمپین های مجازی و حقیقی بسیار فعال عمل کرده اند.

20- من وبلاگ نویس دل بسیاری را شاد کرده ام و بسیاری دل مرا شاد کرده اند و  در مواردی هم که کسی را رنجونده ام همچنان خجالت زده آن دوستان هستم  ولی می دانیم که یکی از خصوصیات انسانی اشتباه کردن و همیشه تجربه آموختن است و من هم مستثنی نیستم

نظام جلالی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر