۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

نکاتی پیرامون اینترنت ملی و راه های مقابله با آن



به نوشته سایت روزنامه «جوان»٬ وزیر ارتباطات در حاشیه این مراسم گفته است: «از ابتدای شهریور امسال اینترنت ملی جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد.»

 رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات اعلام کرده است که فاز اول اینترنت ملی در سال جاری به مراحل اجرایی خواهد رسید و در نهایت تا سال 92 فاز نهایی آن تکمیل و اجرا خواهد شد.


راه های مقابله با اینترنت ملی


1- باید به طور گسترده استفاده از اینترنت ملی مورد تحریم مردم داخل کشور قرار بگیرد تا این طرح عملا با شکست مواجه شود.



2- باید آگاهی رسانی کرد که استفاده از اینترنت ملی یعنی رفتن در دهان نیروهای امنیتی رژیم و به هیچ عنوان نباید از مدل های ایرانی جایگزین شبکه های جهانی استفاده کرد.آن‌ها امیدوار هستند با راه‌اندازی «شبکه اینترنت ملی» بتوانند تمام فعالیت‌های کاربران اینترنت در ایران را زیر نظر بگیرند.



مدل های ایرانی جایگزین شبکه های جهانی که استفاده از آنها به دلایل امنیتی خطرناک است
مانند:
سرویس ایمیل چاپار جایگزین ایمیل:
https://www.chmail.ir/

سایت جایگزین فیسبوک:
http://www.farsface.com/

سایت جایگزین بالاترین:
http://valatarin.net/

مسنجر جایگزین یاهو با نام ایطاها:
www.etaha.com

مسنجر ملی:
http://www.l4i.com/
   

3-  از مجموع جمعيت ۷۵ ميليونی ايران ۱۱ ميليون نفر کاربر اينترنت هستند که مستقیما از اخبار و مطالب آن استفاده می کنند و از طریق این 11 میلیون  نیز ده ها میلیون نفر دیگر غیر مستقیم  تحت پوشش خبری جهان اینترنت قرار می گیرند در واقع اینترنت ملی باعث آزاد شدن پتانسیل مبارزاتی آنان برای یافتن راهی برای خبر رسانی و دریافت اخبار از دنیای مجازی به دنیای واقعی کشیده شوند و از پخش شبنامه , دیوار نویسی , استفاده و دسترسی به اینترنت در هنگام مسافرت به کشور های خارجی , استفاده بیشتر از ماهواره و.....استفاده خواهند کرد.



4- فعالین اینترنتی خارج از کشور تلاش خواهند کرد با استفاده از برنامه های تلویزیونی ماهواره ای و رادیویی موجود و یا با ایجاد رادیو ها و تلویزیون ماهواره ای جدید خلا قعطی اینترنت جهانی را پر کنند و شاید سایتهای اشترک لینک مانند بالاترین و....تلاش کنند که تلویزیون ماهواره ای ایجاد کنند و کاربران آن در عرصه جدیدی از شبکه خبر رسانی وارد شوند.



5- امکان دارد که به مرور نیروهای سیاسی خارج از کشور که مشغول مبارزات اینترنتی و فعالیت در دنیای مجازی هستند به شیوه های جدید مبارزاتی به مانند ارتش آزاد سوریه روی بیاورند و یا حمله اعتراضی به سفارت خانه های جمهوری اسلامی و برگزاری آکسیون های اعتراضی افزایش یابد.



6- امکان دارد اینترنت چمدانی و یا دیگر امکانات جدید در عرصه تکنولوژی امکان استفاده از اینترنت جهانی را فراهم کند
و هم اینک نیز فعالین اینترنتی در ایران و خارج از کشور بر روی طرح" پل زدن" از طریق کشور ثالث برای ورود و استفاده ازشبکه جهانی در حال برنامه ریزی هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر