۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

بررسی تاکتیکهای مبارزاتی در شرایط انفعال کنونی جنبش سبز


اگر بپذیریم که در شرایط کنونی , جنبش سبز به نوعی دچار انفعال مبارزاتی شده است و امکان حضور گسترده  خیابانی را در شرایط حاضر ندارد واگر بتوانیم به دیگر سئوالات مطروحه در این عرصه پاسخ دهیم آنگاه خواهیم توانست با توجه به امکانات موجود جنبش به بررسی تاکتیکهای ممکن و عملی بپردازیم. از جمله سئوالاتی که در مقابل ما قرار دارد :

1- راهکارهای ممکن جهت خروج جنبش از انفعال کنونی چیست ?


2- چگونه می توان با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود خودمان و افراد پیرامونی برای برداشتن گام های مشترک و عملی به منظور هماهنگی در راه مبارزه مشترک در رابطه با طرح هایی مشخص اقدام نمود ?


3- تبادل نظر و همفکری جمعی چگونه ممکن است و راه های آن چیست ?



4- اگر قبول داشته باشیم که روحیه نا امیدی و بی افقی تا حدی و به شکل موقت بر جنبش غلبه کرده است بنابراین راه برون رفت از این وضعیت کدام است و چگونه می توانیم روحیه جمعی را بالا ببریم و عوامل این ناامیدی چیست ?


5- توان و نیروهای موجود جنبش کدام است و چگونه می توانیم با توجه به توان و نیروهای موجود جنبش حداکثر استفاده و بازدهی مبارزاتی را داشته باشیم ?


6- با توجه به اینکه اینگونه مباحث مدتی است که در بعضی از وبلاگ ها و در بین جمعی ازوبلاگ نویسان و در فریند فید و در فیس بوک در جریان است بنابراین تحت چه نام مشترکی می توان فعالیت کرد که منطبق با واقعیت کنونی ما و به درستی بیان کننده اجزای تشکیل دهنده آن می تواند باشد ? 

7- تاکتیکهای عملی مبارزاتی در شرایط  انفعال کنونی جنبش سبز چیست ?

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر