۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

نارنجک اکلیسرنج


برای ساختن این نارنجک به مواد زیر نیاز می‌باشد:
١- نوار چسب برق (از نوار چسب معمولی استفاده نشود، زیرا ممکن است نارنجک سریعتر منفجر شود)
٢- نایلون(کیسه فریزر) اگر چه از هر نایلونی می‌توان استفاده کرد ولی ترجیحا از کیسه فریزر استفاده کنید.
٣- پودر آلومینیوم
۴- اکسید سرب (ماده نارنجی رنگی است. هنگام استفاده مواظب باشید که روی لباس و یا فرش ریخته نشود، چون رنگ آن به راحتی پاک نمی‌شود)
۵- سنگ. اندازه این سنگ‌ها، به اندازه نارنجک شما بستگی دارد. بطور مثال اگر نارنجک به اندازه گردو باشد، سنگ‌هائی به اندازه نخود خوب است. اگر نارنجک بزرگتری می‌خواهد درست بکنید می‌توان از سنگ‌های بزرگتری استفاده کرد. سنگ‌ها باید بدون خاک و خرد شده یعنی با لبه‌های تیز باشد.
نحوه ساخت:
ابتدا یک ظرف برداشته (می‌توان از شیشه مربا یا کاسه پلاستیکی استفاده کرد. مهم این است که ظرف فلزی نباشد)، بیشتر اکسید سرب را داخل آن بریزید، سپس پودر آلومینیوم را یک قاشق، یک قاشق (در اینجا نیز از قاشق فلزی استفاده نکنید) به آن اضافه کرده و به هم می‌زنید تا کاملا مخلوط شود. حالا به اندازه یک قاشق از مخلوط را برداشته و با آن دو تا نارنجک (تمرینی) درست می‌کنیم. سه حالت ممکن است پیش بیاید:
١- منفجر نمی‌شود. در یان حالت به این معنی است که پودر آلومینیوم کم است، یک قاشق دیگر به مخلوط اولیه اضافه کرده دوباره امتحان کنید.
٢- هر دو یا یکی از آنها آتش می‌گیرد(می‌سوزد). به این معنی است که پودر آلومینیوم زیاد است، باید کمی اکسید سرب اضافه کنیم.
٣- نارنجک می‌ترکد. به این معنی است که ماده آماده می‌باشد.
فراموش نکنید که همیشه مقداری از هر دو ماده را اضافه نگه‌دارید تا اگر مخلوط اولیه خراب شده باشد، بتوانید به آن اضافه کنید تا مخلوط قابل انفجار بدست آید.
مهم: همیشه اول اکسید سرب بریزید، سپس پودر آلومینیوم. پودر آلومینیوم سمی است و آتش می‌گیرد.
روش ساخت نهائی:
پس از اینکه مخلوط مناسب را بدست آوردید، یک تکه نایلون، کمی بزرگتر از کف دست را بریده و چند سنگ وسط آن بگذارید. یک قاشق از مواد را روی سنگ‌ها می‌ریزیم. سپس نایلون را جمع می‌کنیم، بشکلی که لای سنگ‌‌ها کاملا با مواد پر شده باشد و هوا درون نایلون نباشد. سپس با نوار چسب (نوار چسب برق) دور تا دور نارنجک را کاملا به چسب می‌پوشانید. در این مرحله باید توجه کنید که نوار چسب باید محکم(بشکلی که کمی کش بیاید) دور نارنجک پیچیده شود(البته نباید آنقدر محکم باشد که نارنجک در دست منفجر شود) هر چه چسب بیشتر باشد بهتر است (البته نه برای نارنجک‌های کوچک، چون در آنصورت اصلا منفجر نمی‌شود) چون صدای انفجاری بیشتر خواهد بود، و همچنین در جیبتان منفجر نمی‌شود.
نکته مهم: ساخت این نارنجک می‌تواند خطرناک باشد، در صورتیکه آشنائی با مواد را ندارید از درست کردن آن خودداری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر