۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

آیا تشکیل و ادامه کمپین Boobquake ( پستان لرزه ) می تواند تبدیل به یک پیش زمین لرزه سیاسی برای جمهوری اسلامی شود؟

پس از آنکه کاظم صدیقی، که از مقامات قضایی و مدرسان حوزه علمیه قم، در مراسم نماز جمعه ، وقوع زلزله را به گسترش آنچه که او گناه و عدم رعایت ارزش های دینی نامید، مربوط دانسته و گفت " گناه در جامعه زیاد شده است." و "وقتی زنا توسعه پیدا کند زلزله فراوان می شود."
بیش از 185,000زن در گروه فیس بوکی boobquake و بیش از 40,000 نفر در گروه مشابه ای ، امروز فعالیت خود را شروع کرده اند تا ثابت کنند که صدیقی، امام جمعه تهران اشتباه می کند و زلزله ربطی به پستان یا نحوه پوشش زنان ندارد! / این گروه توسط جنیفر مک رایت، 22 ساله بنیان نهاده شده است
آنچه که مهم است ، اینک بیش ازده ها هزار نفر از سراسر جهان وارد این کمپین شده اند ، پتانسیلی که میتوان آن را در خدمت مبارزات زنان در خیابان گرفت . جمهوری اسلامی امید واراست که امسال نیز در تابستان به بهانه طرح حجاب و عفاف موسوم به "مبارزه با مفاسد اجتماعی" ، یورش خود را بر زنان و جوانان آغاز کند ، اما اینک با حساس شدن افکار عمومی جهانی نسبت به رابطه پوشش زنان با زلزله و آشنا شدن بیشتر مردم جهان به افکار و اهداف عقب افتاده ضد زن جمهوری اسلامی با کوچکترین اقدام جمهوری اسلامی در سرکوب زنان به بهانه پوشش ، می توان فورا یک کارزار جهانی راه انداخت که نتیجه چنین تفکراتی در راس قدرت اسلامی است که دست به چنین جنایاتی میزند . شاید هم بتوان با عضو شدن در این کمپین و ترجمه گفته های مقامات جمهوری اسلامی در لزوم سرکوب زنان ، قبل از حمله جمهوری اسلامی یک کمپین تدافعی و پیش گیرانه ایجاد کرد .
از جمله میتوان به گفته های مریم مجتهد‌زاده ، خامنه ای ( خ . ر ) ،احمدی مقدم ، علم الهدی ، آخوند عزیزاله خوشوقت ، مصطفی محمد نجار ،احمد رضا رادان و خطیبان نماز جمعه تهران ( کاظم صدیقی، احمد جنتی و احمد خاتمی ) اشاره کرد :
رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری گفت ممکن است در اجرای طرح حجاب و عفاف از «زور» و «گشت ارشاد» استفاده شود.
مریم مجتهد‌زاده افزوده که هنوز زمان استفاده از این عامل برای گسترش حجاب و عفاف نرسیده است.
مجتهدزاده اظهار داشت: «جامعه ما اسلامی است، بنابراین در صورتی که کار فرهنگی در زمینه اشاعه عفاف و حجاب در جامعه جواب نگرفت، برای حفظ ارزش‌ها باید از ابزار دیگری استفاده کرد.»
وی در عین حال افزود: «بعید می‌دانم که کار فرهنگی در زمینه اشاعه حجاب و عفاف جواب ندهد و مبادرت به‌زور برای ایجاد امنیت اجتماعی مرحله آخر است.»
با نزدیک شدن به سالگرد مبارزات خیابانی در خرداد ماه و آمدن تابستان ، رهبر جمهوری اسلامی( خ . ر ) با فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی گفت : طرح عفاف و حجاب باید با جدیت و قاطعیت اجرا شود. باید در مقابل کج روی و عمل مفسدانه فردی، اجتماعی و سیاسی بطور قاطع برخورد شود. در برخورد با برخی افراد که تعمداً یا از روی بی توجهی چهره جامعه را از لحاظ دینی، نجابت و عفاف خارج می کنند نیز باید برخوردی قوی و صحیح انجام شود.
مصطفی محمد نجار، وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد از آمادگی همه جانبه نظام برای اجرای طرح عفاف و حجاب خبر داد و دامنه آن را "از خانواده تا مهد کودک" اعلام کرد.
احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت :
در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای طرح‌هایی خواهیم بود که موجب افزایش احساس امنیت در تهران و کشور خواهد شد.

وی افزود: برای مقابله با گردنکشان و متجاوزان به حقوق مردم با دستگاه قضایی هماهنگی شده و این تبهکاران مورد برخورد پلیس قرار خواهند گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر