۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

مردم تونس برلبه پرتگاه و نقش کمک های مالی رژیم در بیداری به اصطلاح اسلامی



 بر اساس اخبار خبرگزاری های مختلف روز جمعه 26 اسفند ماه هزاران تونسی با تظاهرات و تجمع در میدان باردو در مقابل پارلمان این کشور خواهان گنجانده شدن شریعت اسلامی در قانون اساسی آینده این کشور شدند.
تظاهر کنندگان با برافراشتن پرچم تونس شعار هایی همچون، ” قرآن قانون اساسی ماست” و “ما خواهان اجرای شریعت خدا هستیم.” "ملت شریعت اسلامی را می خواهند"، " قانون اساسی بدون شریعت پذیرفته نیست" و" تونس سکولارنیست، یک کشور اسلامی است" سر دادند.
این تظاهرات که به دعوت انجمنهای اسلامی تونس صورت گرفته، در حالی انجام می شود که در حال حاضر پیش نویس قانون اساسی جدیدی در تونس آغاز شده است  و انتظار می‌رود تا اواسط سال ۲۰۱۲ کامل شود. 

بیش از 200 سازمان اسلامی با صدور بیانیه ای تاکید کرده اند که قوانین اسلامی تنها مبنای زندگی ماست.




مردم تونس برلبه پرتگاه و نقش کمک های مالی رژیم در بیداری به اصطلاح اسلامی :


 با توجه به چنین تظاهراتی, آینده سیاسی و اجتماعی مردم تونس در حال قرار گرفتن برلبه پرتگاه و سقوط است و چه بسا همان بلائی که بر سر مردم ایران آمد بر سر مردم تونس نیز بیاید . نقش کمک های مالی رژیم و دیگر کشورهای اسلامی در به ظاهر بیداری اسلامی را نباید نادیده گرفت.
به باور من, تاکید خامنه ای بر بیداری اسلامی ,اسم رمز کمک رسانی سیاسی و مالی جمهوری اسلامی به اسلامگرایان خاورمیانه بوده است همانطور که بخشی از کشورهای اسلامی دیگر نیز مانند جمهوری اسلامی چنین کمکهایی را به اسلامگرایان خاورمیانه مانند مصر ,تونس ,لیبی, سودان ,سوریه و.....می رسانند.

 احلام بالحاج، رییس هیات مدیره و سخنگوی سازمان دمکراتیک زنان تونس می گوید:
" بنیادگراها روی مشکلات روزمره ی اقتصادی و اجتماعی مردم فوکوس می کنند و به آنها کمک های عینی می رسانند و این رمز موفقیت آنهاست."

 
احلام بالحاج، رییس هیات مدیره و سخنگوی سازمان دمکراتیک زنان تونس می گوید:

اگر آنها برنده شوند از ما انتقام خواهند گرفت!

 «حتی اگر شکست بخوریم، به آسانی و بدون نبرد نخواهد بود. سازمان های زنان تونس قوی هستند و سازمان یافته. البته که همه نگران از دست دادن حقوق برابر زنان هستیم و اگر موفق نشویم که قانون اساسی جدید سکولار و حافظ حقوق برابر زنان را به پارلمان تحمیل کنیم، روزهای سختی را در پیش رو خواهیم داشت. برای همین هم هست که در این نبرد سخت بیش از هر چیز، به حمایت بین المللی سازمان های زنان نیازمندیم.»

 سعاد راصب، از اعضای هیات مدیره و استاد دانشگاه، هم می گوید : "اوضاع نگران کننده است و اسلامگرایان تمام تلاششان را خواهند کرد که قوانین مربوط به حقوق زنان را تقلیل دهند و قانون اساسی را بر اساس احکام شریعت تنظیم کنند. او از جمله به تشدید فعالیت بنیادگرایان در مدارس و دانشگاه ها علیه معلمها و استادان زن و در شهرهای کوچک علیه زنان بی حجاب اشاره می کند."


ما وبلاگ نویسان و فعالین مجازی می توانیم مانند
نامه‌هایی که جمعی از وبلاگ‌نویسان ایرانی خطاب به مردم، روشنفکران و سیاست‌مداران لیبی نوشتیم اینبار نامه های خود را خطاب به مردم تونس بنویسیم و با بیان تجربه خود در ایران برای آنها توضیح دهیم که با اجرای قانون شریعت اسلامی در تونس چه جنایاتی در انتظار آنها خواهد بود.باید از نیروهای سکولار تونس حمایت علنی کنیم.

نظام جلالی 18.03.2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر