۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

عکسهایی متفاوت از نیجریه بزرگترین کشور قاره آفریقا



عکسی از مدل های نیجریه 1اکتبر 2011 



عکسی از مسیحیان کشته شده توسط اسلامگرایان "بوکو حرام "نیجریه 09.03.2011



 اسلام گرایان تندروی گروه «بوکوحرام» 02.01.2012 (به معنی تحصیل حرام است) این گروه مخالف بنیادی فرهنگ غرب و مسیحیت است و قصد دارد مسیحیان شمال این کشور را وادار به ترک محل زندگی خود کند.  این گروه با تحصیل علم و وجود مدارس مخالف است.۵۰ درصد از مردم نیجریه مسلمان و ۴۰ درصد مسیحی هستند.این گروه که طالبان نیجریه می باشد از پیروان یک روحانی تندرو بنام محمد یوسف هستند که البته محمد یوسف حدود 2 سال پیش توسط نیروهای دولتی کشته شد. این روحانی مدارس به شیوه غربی در نیجریه را برخلاف قواعد اسلامی می‌دانست و با فعالیت آن‌ها مخالف بود.

4- عکسی از طبیعت نیجریه 



4 عکس زیبا از شهرهای نیجریه ( برای دیدن عکسها اینجا )

21 عکس از اسلامیستهای وابسته به جمهوری اسلامی در سایت اهل بیت
که ظاهرا عمدتا بر پایه نظرات آیت الله فاضل لنکرانی است.

imam hüseyin


17 عکس از حزب الله نیجریه که وابسته به حزب الله ایران و لبنان هستند.


211 عکس از مسلمانان طرفدار جمهوری اسلامی در سایت "دعوت به اسلام" جمهوری اسلامی 


عکس طرفدار فوتبال از نیجریه

60 عکس از اسلامیستهای نیجریه


70 درصد از جمعیت 160 میلیون نفری نیجریه زیر خط فقر زندگی می کنند . دولت نیجریه تصمیم گرفت از ابتدای سال 2012 میلادی با حذف یارانه بنزین قیمت آن را به بیش از دو برابر افزایش دهد . نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا است، ولی به علت کمبود ظرفیت پالایشگاهی مجبور به واردات بخش مهمی از بنزین مصرفی است.گسترش مفاسد مالی و اقتصادی در این کشور طی دهه‌های گذشته موجب حیف و میل شدن میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی شده است.

 
 پس از گذشت ۵۰ سال از تولید و صادرات نفت در نیجریه، هنوز بخش زیادی از مردم این کشور به برق و آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. نیجریه بزرگ ترین تولید کننده نفت در قاره آفریقاست.
با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت زیر خط فقر هستند و عمدتا فقر در نواحی مسلمان نشین است بنابراین فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده است که با واریز کردن پول ایران در بین مسلمانان نیجریه هواداران زیادی داشته باشد و 80 درصد شیعیان آن طرفدار خامنه ای هستند.

نظام جلالی 23.01.2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر